Manuel en Rom winnen GOA Axel karperwedstrijd

Maandag, 4 oktober 2021

Wat was me dat ? Stormwind, de hemelsluizen vol open en de karpers hadden er echt geen zin in…. maar toch bleef het tot het einde spannend wie met de hoofdprijs zou gaan lopen…

Het moet gezegd… deze editie was niet wat we er van verwacht hadden.

Ondanks een ruim prijzenbudget dat gespijsd werd met het inleggeld en extra inbreng uit de clubkas en niet te vergeten een mooie sponsoring vanuit hengelsportzaak HookedStore uit Assenede en een extra hoofdprijs voor de winnaars, geschonken door HookedLake, hadden zich slechts 7 koppels voor de 14 beschikbare plaatsen aangemeld.

Uiteindelijk daagden er op de dag van de wedstrijd 6 koppels op en daarom konden we de stekken extra ruim en breed maken met extra no fishing-zones tussenin zodat iedereen zijn eigen tactiek kon uitwerken.

Dat het weer een domper was schreven we al bij de inleiding, dus waren we benieuwd wat dit ging geven.

Na de eerste nacht van vrijdag op zaterdag konden op stek 5 Manuel en Rom 2 schubs optekenen van resp 7,5 en 8,9 kg.
En ook Dimitri en Yordi op stek 4 hadden toen al een schub van 8,7 kg.

Een trage start zegt natuurlijk niet alles.

Zaterdag overdag was de wind wel wat geluwd en regende het iets minder maar de weer-apps beloofden niet veel goeds voor de avond en nacht van zaterdag op zondag.

En blijkbaar waren de wijziging in luchtdruk en dalende (water)temperaturen van de voorbije dagen ook negatieve factoren voor de vangstkansen en inderdaad… zaterdag slaagde niemand er in om een vis tot een aanbeet te verleiden.

Duimen voor de laatste nacht dan maar.

Maar de weergoden werkten echt niet mee en extra stormwind en liters water zorgden er voor dat de Jimmy en Jean-Marie op stek 6 en Dyango en Davy op stek 7 het voor middernacht voor bekeken hielden en de (kletsnatte) handdoek in de ring gooiden.
Het was dus rekenen op de 4 overblijvende koppels om de teller wat op te krikken.

Onder de ochtend vingen Miroslav en Amet op stek 1 dan toch de waarschijnlijk ondertussen meest gevangen en gefotografeerde ‘Flappie’ waarvan het gewicht de voorbije jaren schommelt tussen de 15 kg en 20 kg. Er was wat twijfel over het exacte huidige (doorgegeven) gewicht maar het maakte de eindsprint superspannend.

Veselin en Stefan op stek 2 vingen dan zeker de mooiste vis van deze wedstrijd met een spiegel van 6,1 kg.

We gingen het laatste uur in en benieuwd of er nog iets zou uitkomen … en inderdaad op stek 5 vingen Manuel en Rom nog een schub van 6,2 kg en daar stelden ze hun overwinning mee veilig.

Benieuwd naar de gevangen vissen ? HIER kan je de foto’s bekijken…

Besluit

6 koppels en 6 vissen is niet echt stimulerend om hier een vervolg aan te breien, maar natuurlijk… daarom is het ‘vissen’ en niet ‘vangen’ en de ene sessie is de andere niet.

Zowel het weer als de bijtlust heeft niemand in de hand… MAAR héééél véééél R.E.S.P.E.C.T voor de deelnemers die toch hebben doorgezet tot het einde en dan uiteindelijk toch met een mooie prijs in de vorm van cadeaubons van HookedStore en HookedLake nog even konden napraten in ons lokaal Eva’s Passie waar David en Eva voor lekkere soep en belegde broodjes hadden gezorgd.

Hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen tot het welslagen van deze wedstrijd.

Tot de volgende...