Corona-virus : beperking sportvisevenementen

Vrijdag, 13 maart 2020

Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het corona-virus (Covid-19) in Nederland geeft Sportvisserij Nederland gevolg aan de oproep van het RIVM en de Nederlandse overheid. Daarom heeft het bestuur van hsv GOA Axel beslist om de ALV uit te stellen en de eerste GOA-wedstrijd ZEE af te gelasten (zie ook de aparte berichtgeving hierover).

Sportvisserij Nederland vraagt alle hengelsportorganisaties alle wedstrijden en andere sportvisevenementen af te gelasten tot en met 31 maart. Dit advies betreft alle wedstrijden, ongeacht niveau en competities. Andere sportbonden hebben vergelijkbare maatregelen getroffen.

Ook cursussen en andere evenementen zoals themadagen en vrijwilligersdagen zullen geen doorgang vinden. Ook bijeenkomsten met minder dan 100 personen. Betrokkenen worden hierover geïnformeerd. Sportvisserij Nederland wil bijdragen aan het indammen van het corona-virus en verdere verspreiding van het virus voorkomen.

Naast een oproep tot beschermende maatregelen heeft het CIPS besloten een aantal kampioenschappen voorlopig niet of alleen onder voorbehoud te laten doorgaan. Voor Team Holland gaat het om de volgende WK’s:

Het WK Bootvissen in België (Blankenberg) dat gepland stond van 9 tot 16 mei is voorlopig geannuleerd.
Het WK Feeder Clubs in Bulgarije (30 en 31 mei) en het WK Masters in Slovenië (6 en 7 juni) gaan voorlopig door.

Meer informatie over deze evenementen lees je op onze website.

Sportvisserij Nederland zal de nadere berichtgeving omtrent het corona-virus nauwgezet blijven volgen en via dit bericht op onze website en onze Facebookpagina iedereen op de hoogte houden over verdere ontwikkelingen.

Mocht de overheid of NOC*NSF verdere maatregelen treffen die ook van invloed zijn op de hengelsport dan zullen wij deze direct doorvoeren en daarover communiceren.

Blijf gezond allemaal!