Fotoverslag klusdagen februari 2024

Maandag, 26 februari 2024

Zoals aangekondigd hebben we op zaterdagen 17 en 24 februari met de hulp van enkele vrijwilligers de handen uit de mouwen gestoken en heel wat werk verricht aan zowel de IJsbaanvijver, de Axelse/Grote Kreek, de Put van Emmery en de Zandwinputten

In het fotoverslag dat je HIER vindt, krijg je een beeld van wat we gedaan hebben.

* Op de IJsbaanvijver werd het droge riet aan de oever verwijderd en aan de bosrand de boom die deels in het water beland was opgeruimd.

* Op de Axelse/Grote Kreek stonden nog heel wat palen van steigers die we jaren geleden om veiligheidsredenen hadden afgebroken. Al deze palen die toch een obstakel vormden bij het drillen van karper werden nu verwijderd.

* Aan de Put van Emmery werden de visplaatsen opgeruimd en veel wilde scheuten gesnoeid.

* Rond de Zandwinputten werd ook ingrijpend gemaaid en verder in het seizoen zien we dan wel aan welke visplaatsen nog extra moet ingegrepen worden bij de groei van riet, waterlelievelden en onderwaterplanten.

Bij deze willen we alle helpende handen nog eens hartelijk bedanken voor hun inzet.