Dijkje Kleine Kreek

Zaterdag, 10 februari 2018

Ook geschrokken van de drastische snoeiwerkzaamheden op het dijkje aan de Kleine Kreek ? Geen paniek, dit zijn voorbereidende werkzaamheden in overleg met de gemeente en de projectontwikkelaar voor Zomerlust. Lees snel verder om er meer over te weten.

Binnenkort starten de bouwwerkzaamheden voor de eerste fase van het woonproject Zomerlust.

In de verkoopbrochure werd de toekomstige bewoners een mooie inkijk beloofd op de Kleine Kreek.
Daarom heeft de projectontwikkelaar contact gezocht met onze vereniging en met de gemeente om voor de beplanting op het dijkje aan de Kleine Kreek gezamenlijk naar een oplossing te zoeken die voor alle partijen aanvaardbaar is.

Tijdens de meerdere gesprekken hebben onze bestuursleden steeds sterk benadrukt dat het zowel in het belang van de vissers als van de bewoners was dat er een zekere groengordel zou voorzien worden, die enerzijjds de vissers wat aan het zicht onttrekt maar anderzijds ook voor beschutting kan zorgen.

Wij werden hierin gesteund door de gemeente en ook de projectontwikkelaar kon zich hier in vinden.

Omdat de aanleg van een volledig nieuwe groengordel meerdere jaren nodig heeft om een zekere hoogte te bereiken, hebben de gemeentefunctionarissen dan voorgesteld om een aantal bomen te behouden en die te omringen met lagere nieuwe struiken met verschillende groeihoogtes.

Daarom is men nu begonnen met de huidige lage wildgroei te verwijderen om dan op een later en beter geschikt tijdstip nieuwe aanplantingen te doen.

In het foto-album, dat u HIER kan inkijken, zitten naast een aantal beelden van de huidige situatie ook enkele schetsen van hoe het er in de toekomst zou moeten uitzien.

Wij willen als bestuur nogmaals benadrukken dat wij dit van nabij volgen en hier ook in betrokken worden door de gemeente en de projectontwikkelaar.